Barnehagen vår

Vi er en to avdelings barnehage hvor en avdeling er for små barn og en avdeling er for store barn.

Lekeklossen barnehage Storhammeren er en liten to avdelings barnehage som ligger i Fyllingsdalen. Barnehagen ligger i en blokk i Storhammeren med et stort uteområde. Vi har også mange turmuligheter og mye grønt areal rundt barnehagen, som også gjør at vi er skjermet for trafikk og støy.

Barnehagens personale består av engasjerte, varme og positive ansatte. Siden vi er en liten barnehage får vi et nært og godt foreldresamarbeid med alle foreldre.

Personalet blir godt kjent med alle barn som utgjør at alle barn blir trygge på alle voksne. Vi har også fokus på å dekke hvert enkelt barns behov, og har mulighet å deler barna mye i mindre grupper i løpet av uken for å skape trygge og gode rammer.

Kjempesoppen er en avdeling med primært småbarn. Her har vi mye fokus på vennskap, gode relasjoner og mye omsorg. De fleste barna er i alderen 0-2 år. Vi skaper faste og trygge rutiner som virker kjent for barna, og vi voksne ønsker å være de rolige, trygge og stabile rollemodellene barna trenger.

Lurven er en avdeling med de eldste barna. Her har vi fokus på lek, vennskap, relasjoner og bruker naturen så mye som mulig. Vi er glad i å bruke naturen som utviklingsarena og ser mulighetene nærområdene gir oss. Vi er gode på å utvikle god motorikk og god trivsel i skog og mark. Vi er nysgjerrige med barna og liker å være aktive voksne.