Barnehagedagen 1.mars "Les høyt for oss!"

Barnehagedagen 1.mars 2016

Årets barnehagedag ble markert med Stand på Oasen kjøpesenter.

Med årets slagord "Les høyt for oss!" ønsket vi å vise frem hvordan vi jobber med språk og språkutvikling i Lekeklossen Barnehage.

Det ble bl.a. vist frem ulike bøker, eventyr, sangkort, språkposer, egenproduserte tekster av barna, m.m.

Barnehagen jobber mye med språk i hverdagen, både i formelle og uformelle læringssituasjoner. Høytlesing er først og fremst noe barna elsker:) Utenom dette har alle skolestarterne i tillegg et eget opplegg rundt skoleforberedende aktiviteter, hvor språket vektlegges med fokus på bokstaver, tall, former, mengde, ukedagene, osv. På de mindre barna bruker vi mye konkreter i eventyr og fortellinger, samt barna får kjenne på ulike figurer med tilhørende navn ut fra eventyr og språkposer som brukes i ulike samlinger og grupper:)