Nissefest i barnehagen

Mandag 15.des - Nissefest i Vestre (Torgny Segerstedtsvei)

Vi begynte dagen med at alle barna kom i barnehagen med røde klær/nisseklær/pepperkakeklær:)

Vi lekte litt før vi hadde felles julesamling med tenning av 3 lys, julesanger og eventyret om "Pepperkakemannen" - mange fine smånisser og pepperkakebarn som koste seg:)

Etter eventyret banket det på døren...hvem kan det være??? Utenfor døren stod en fullpakket nissesekk full av små godteposer, en til hvert av barna, og en gjenglemt svart hanske oppå sekken...!!! Hmmm... Her var det mange smånisser som ble full av undring...:) Barna fant ut at nissen må ha hatt det så travelt at han bare hadde tid til å sette fra seg sekken i full fart, for så å fly videre til neste barnehage!:)

Etterpå samlet vi oss til juletregang hvor barna sang julesanger - blant annet "På låven sitter nissen!"

Vi var så heldig at snøen kom til Fyllingsdalen idag - så etter felles varm lunsj, grøt selvsagt:) gikk vi ut på lekeplassen og akte i det flotte vinterværet:)